Isvindar..

Idag blåser det verkligen isvindar och jag har ingen lust överhuvudtaget att gå utanför dörren, det är dagar som denhär som man saknar ridhuset.. och insläppet har man idag också, måttligt road är man ju, hehe =p
Men det är ingen idé att gnälla, bara bita ihop och göra det man ska!

Igår var jag iallafall ner till ridhuset i Rimbo med NeeNee, tanken var att jag skulle kunna rida igenom honom lite bättre än vad som blir ute i mörkret (även fast det faktiskt går bättre än vad man tror) och det behövdes verkligen! Det är iof inte så konstigt att gammelmannen är lite stel och ur form när vi tagit det lungt i ungefär 1½ vecka.. Vi gjorde mkt övergångar och lösgörande arbete för att få igång maskineriet, han kändes fin och gjorde det jag bad om men det kändes som att jag inte fick igenom detdär sista..Det är sånna gånger som man vill ha någon som står på marken och skriker på en vad man ska göra! Jag avslutade iaf med att trava och galoppera på framåt ordentligt på långsidorna och ta tillbaka på kortsidorna och lägga volter. Även en bra övning för mig som måste tänka på att inte driva när jag tar tillbaka, jag tror att jag vill ha effekten att jag ska driva in bakbenet för mer tryck men det resulterar bara i en stark häst som går emot handen..ngt tix jag fått för mig när jag exprimenterat på egen hand. Sluta med det Angelica! Det blir genast mkt bättre när jag släpper skänkeln och bromsar som man ska, fantastiskt.. =D Han blev iaf lite bättre efter den övningen så jag fick nöja mig =)

Idag är det som sagt iskallt och motivationen är inte på topp, kanske blir en tur till ridhuset idag med, är så himla skönt nu när jag skaffat mig en egen transport så jag kan åka när och hur jag vill!!
Jag ska iaf klippa klart Nenne så han ser lite snyggare ut, maskinen som jag lånade och klippte med för ca en vecka sen havererade när jag hade 1/3 kvar så han ser inte riktigt riktig ut det lilla livet..hehe!


Gullig häst och en Angelica med en aning dålig hållning, hehe!

Kram


Kommentera här: