Ibland ska man bara strunta i att sitta upp tror jag..

Ja när jag åkte upp till stallet i Fredags så var jag på så himla dåligt humör av ngn oförklarlig anledning men tänkte att en liten kravlös uteritt skulle jag väl kunna klara av..Det visade sig att min kära häst också var på sitt sämre humör och såg spöken och andra läskiga varelser vart vi än gick... 
I skritten jobbade han på väldigt fint bara han lyssnade på mig men så fort vi skulle trava så var hans huvud uppe bland stjärnorna. Angelica var mindre lycklig.. 
Så jag försäkte bara fokusera på att in bli allt för arg (inte det lättaste kan jag säga) och försökte få honom fokusera på mig och trava framåt lite ärlig och inte bara springa och hänga i bettet. Det blev miljoner tempoväxlingar och övergångar! När jag hade lyckats få lite kontakt med djuret och kände mig halvnöjd så gav jag mig fort som satan och skrittade hem på långa tyglar så det inte skulle bli mer bråk och trassel..!
Slutsatsen; alla kan vi ha en dålig dag, även hästarna..!
Om man ska se ngt positivt i det hela så har han blivit mycket mer rakriktad även fast han är stressad så tar han allt oftare ett jämnt stöd på bettet istället för att bara hänga i högertygeln som han alltid gjorde förut. Och så har han blivit mycket modigare och får inte panik även fast det lurar farligheter runt varje hörn. Man riktigt känner hur han tänker "jag vågar jag vågar" när han går förbi ngt läskigt. Söthäst!!

Idag var jag iallfall på bättre humör när jag åkte upp och skulle ta våran morgontur!
Nenne var fortfarande lite spooky men kändes ändå finare (jobbet igår var inte helt utan nytta alltså..)
Vi tog en liten trav och galopprunda på banvallen i snön, även fast jag inte är ett stort fan av vintern så måste jag erkänna att det är himla kul att rida i snön!! Synd bara att det var lite halt och att det var hur mycket hurtiga joggare som helst ute åtta på morgonen (!) så vi var tvungna att det det lite lugnare än vi ville.. =P

Nu ska jag åka och inhandla frukost, kylskåpet ekar och min mage också..! Sen bär det av till Rågsved och mamma som fyllde år i vekcan. Grattis till henne!

bjuder på två gamla bilder tills jag laddat upp lite nyare, kan ta ett tag..men håll tillgodo!





Kram =)

Kommentera här: