Segt!

De senaste mornarna har ögonen varit lite extra tunga att slå upp på morgonen och imorse hälsade tydligen huvudvärken på också - inte trevligt!
Jag hatar huvudvärk!
Men en huvudvärkstablett och en kopp kaffe senare så har det lättat litegrann och man kanske kan börja koncentrera sig på jobbet!
 
Annars så gick hoppningen bra igår! Nenne var pigg och glad och överhoppade sig sisådär 50 cm på småhindrena under uppvärmning. Lite olydig var han allt men inte så farligt som jag trodde faktiskt!
 
Kom på att vi kanske borde hoppa en kombination eftersom det har vi inte hoppat sen tävlingen sist. På träning är kombination absolut inget vi har problem med men på tävling när han oftast är lite spändare och överhoppar sig så får vi ofta lite lång inne i kombinationen...Så det är skönt att hoppa igenom och känna att det fortfarande fungerar hemma =)
Avslutade med att höja till 120 och ta den några ggr där. Kan erkänna att efter vårat lilla uppehåll och bara ha hoppat unghästarna så kände man verkligen skillnaden när man sitter upp på en vuxen häst och hindrena höjs, precisionen vart vi skulle hoppa av kändes lite ringrostigt...så Nenne fick hoppa några extra gånger för att hon där uppe skulle få in känslan!
En annan kort undran är varför hindrena alltid känns så himla mycket högre på hemmaplan? Igår kände oxern på 120 som minst 140... Men sen på tävling och träning ser allt så litet ut. Borde det inte vara tvärtom? =)
 
Förövrigt så beställde jag ju hem det där vita schabraket jag visade förut, först fick jag ett mejl att dem var slut men nu hade dom hittat ett och det kom igår. Så nu kommer hästarna vara så himla fina på tävling framöver!!
 
Jag har faktiskt beställt hem en repnosgrimma också, är så himla spänd på att se om det verkligen fungerar..hoppas den kommer snart!
Ett par vita ridbyxor kommer också...usch nu känner jag att jag har shoppat för mycket! =)
 
REPNOSGRIMMA I LÄDER JOHN WHITAKER
 
Ha en bra dag!!

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Jag håller med om det där med hindren! Det är jättekonstigt! :)
Samma på framhoppningen tycker jag, där är de oxå jättehöga men sen när man kommer in på banan så blir allt mkt bättre! :)

2 Veronica:

skriven

Hur funkar repnosgrimman?

3 Veronica:

skriven

Du får göra en utvärdering sen!:) Jadu än är det långt kvar för mig och Dalex för inridning om ca 2 år börjar vi med den cirkusen men nu till hösten ska vi börja förbereda för inkörning:)

Kommentera här: