Bortskämd

Godmorgon!

Igår var det ingen vanlig dag för igår var det min födelsedag!
Dagen i sig blev inte så olik alla andra dagar förutom att jag unnade mig att vara hemma en halvtimma extra efter jobbet för att äta lite tårta som Johan köpt med sig hem - och öppna paket då förstås!
Jag fick ett par nya träningsskor (som jag önskat mig) och en ny väldigt orange grimma till Nenne. Han blev ursnygg och ingen kommer att ta miste på vilken grimma som är hans. Bra att ha med på meetings med andra ord, man kan inte osyldigt "råka" ta fel, hihi!

I övrigt kan jag säga att man lätt och fort blir bortskämt när ens häst är så fin hela tiden. I veckan har Nenne varit lite seg och mör i kroppen. Han svarar segt på hjälperna och känns bara allmänt tråkig... Men man får inte glömma att det tar på hans muskler när jag hittat ett nytt sätt att komma åt honom. De "nya" musklerna är kanske helt enkelt lite utarbetade och behöver lite vila bara. Nenne är ju även den typen som lätt får träningsvärk..
Men man kan ju inte hjälpa att börja tänka att han kanske börjar bli dålig igen, så fort vi måste stänga igen stallet på nätterna så märker jag en viss skillnad med hans allergi. Absolut inget allvarligt, ngn host vid igångsättning i veckan eller lite snor i ena näsborren till och från.. Men är man en hönsmamma så är man =p Hur många ggr är inte ens häst döende för minsta lilla..?!? hihi!

Igår låg iallafall fokus på att få honom lyssna ordentligt, tusentals övergångar och flytta hit och dit för att få honom uppmärksam för hjälperna. Mot slutet var han mycket bättre, men det kan bli ännu bättre!
Idag blir det ett liknande pass för att följa upp gårdagen, hoppas att det lossnat och att jag kan börja där jag slutade igår =)

Ha en bra regnig dag =)

Kommentera här: