Söndag

Halloj!

Nu var det tydligen söndag igen...jag har fortfarande inte vant mig vid att tiden bara springer iväg!

Onsdagen gick finfint trots en aning optimistisk planering, vägarbete och köer i Solna. Jag hatar verkligen köer!! Men för en gångs skull var jag ute i god tid så jag slapp stressa hem till hovslagaren. Förövrigt så ser den trasiga hoven superfin ut nu och Mattias fick faktiskt fäste med alla sömmen denna gång och kunde även fila till hoven så att den ser så gott som normal ut nu, lycka!

Det har annars inte hänt så mycket de senaste dagarna. Nennes hosta är fortfarande på en jämn nivå. Vissa dagar hostar han ingenting alls och vissa dagar hostar han till någon gång vid början av ansträngning, annars märker jag inte av det alls. Oftast hostar han mer de kalla dagarna, antar att den kalla och torra luften retar lite mer i halsen. En annan tex hostar alltid när jag kommer ut i kall luft...jag kanske också skulle behöva lite flutide..?!? =)
Min lilla planering höll inte riktigt och det har blivit lite mer vila än tänkt, både i torsdags och idag. Men det gör egentligen ingenting eftersom jag ändå inte har planerat in någonting inom den närmsta tiden.

Igår red vi en tur i skogen i det strålande fina vädret och var lekledare till småtjejerna som var ut i skogen för andra gången i sitt liv. Alla tre skötte sig exemplariskt och det blev tillochmed en lite galopp upp för en backe. Pigga och glada hästar!
När vi ändå var igång med bäbisridning så red jag och Sara ut med Boris och Robban runt samma runda. Boris blir bara finare och finare för varje gång jag sitter på honom och han har dessutom vuxit några centimeter sen senast, nu börjar det bli en bra bit över 170...men han är otroligt mjuk och fin att rida trots sin stora kropp!

Idag kastades jag hastigt in som domare på KMet nere på klubben. Vet inte om jag egentligen bidrog till så mycket men jag försökte iallafall se viktig och duktig ut..hihi! Tur att Christin var med som speaker så att vi kunde försöka hjälpa varandra i förvirringarnas tid!
Överlag så var det väldigt många fina ritter, otroligt kul att se!
Sen var jag så frusen och sen så jag hade ingen större lust att rida, utan fick prioritera att åka hem och städa istället. Det har inte varit prio 1 den senaste tiden så det behövdes verkligen!!

Nu ska jag göra det jag egentligen tänkt göra hela helgen - grisa ner mig i soffan. Bättre sent än aldrig!!


Tänk att vi inte fått nån snö än förresten, galet skönt!! Även fast det är ganska fint ute med en kall vinterdag... =)

Kram

Kommentera här: