Söndag

Hej Hej!

Idag har det varit en riktigt trött söndag! Det började med att jag gick och la mig oerhört sent (eller ska man säga tidigt), sen när klockan ringer 07,00 så råkar jag stänga av larmet istället för att snooza..och klockan 07,58 vaknar jag. Klockan 08,00 skulle jag vara i stallet för att hjälpa Åsa att släppa ut hästarna. Kasta på mig kläder, kasta i sig macka, skrapa bilen och bege sig iväg..!
Till saken hör att båda två hade lite småbråttom eftersom båda var tvungna att vara hemma tidigt. Som tur va så hade Åsa kommit till stallet lite tidigare, så alla hästar var redan ute när jag gled in på stallplanen vid 08,25..Tack och förlåt att jag var sen!!

Vi hann iallafall med att rida en lite sväng, tog framochtillbaka rundan. Lungt och skönt även idag och så var ju vädret på topp =D

Nu är jag precis hemkommen från födelsedagsfirande hos mormor, hon blir hela 78 år (tror jag..hehe) imorgon, Grattis till henne!!!
Mormor är världens snällaste och varje gång man kommer därifrån känns det som om det varit min födelsedag istället... Får alltid med mig något hem, idag var det en fin skål, en klocka från gammelmormor och ett par mjukisbyxor. Det är dessutom tack vare henne som hela Nenne köpet gick igenom!
Känns lite tråkigt att man inte ser henne och resten av familjen lite oftare, även fast stockholm inte ligger allt för långt bort så tar det ju iaf en halv dag för att bara ta en fika eller något liknande. Och på vardagarna hinner man inte och helgerna försvinner ganska fort dem också..Men men, ibland hinner vi ses och det får man ju vara glad för!

Nu ska jag nog bara ta det lungt och gå och lägga mig tidigt så jag får ta igen lite sovtimmar som missades inatt..

Hade bra!

Kram


  

Kommentera här: