Bra tävling

Tävlingen igår gick nästan helt enligt plan! Nenne vart taggad till tusen vilket vart en väldigt trevlig känsla att han faktiskt tycker det är askul att komma ut på tävling!

Planen var att hålla honom lugn no matter what. En ganska svår utmaning när framridning/hoppning är kaos (alltså jag bara undrar är vi osynliga?!?). Ett antal misslyckade anridningar och hundratals djupa andetag senare så var vi iallafall framhoppade o klara!
Utmaning nummer två var ju det dåliga vädret och alla dessa paraplyn...tog ovanligt lång tid på mig att gå ner till banan o lät honom titta på allt - klapp, klapp modig häst gå nu... ;-)

Inne på banan var han lite spänd men förvånansvärt ridbar. Allt jag tänkte på var att hålla om med benen ordentligt och pusha honom hela tiden. Fungerade bra på alla hinder utom näst sista i omhoppningen, fick en dålig linje och ett riv på hindret innan, tappade lite fokus o ben för en sekund o då passade han på att nita den lilla råttan!
Annars är jag väldigt nöjd med honom. Han fokuserade på rätt saker och verkade tycka att livet var kalas :-)

Strök mig från 120 med tanke på om vädret fortfarande skulle vara dåligt och han skulle bli spänd pga av det. Ville bara ge honom em positiv runda så han/vi får lite självförtroende igen. Blev väldigt sugen på att hoppa den men vi kör två 120 på Lovisedal istället :-)


Idag har jag hälsat på Dim Dim, oj vad dom växer nu! Så stora o fina!

Kommentera här: