Förresten

Tror att jag helt glömt förmedla att jag även anmält mig till årets första tävling. Det blir Märsta den 9:e mars. Liksom de senaste åren börjar vi med 1,10 och 1,20, har en känsla av att djuret kan vara ganska spänd efter att inte ha tävlat på några månader... =)
 
 
Måste förövrigt jobba på en plan för detta året. Om sanningen ska fram så har jag velat fram och tillbaka massor med olika planer. En sak som är säker är att denna vår blir nog inte alls lika hektisk som förra, har helt enkelt inte råd med det...får sprida ut lite jämna skurar istället. Om det blir någon div, 1 vet vi väl inte säkert än heller vad jag hört?
 
Om han känns lika fin som förra året vill jag gärna rida lite fler 130 och bli stadigare i dem. Målet med två felfria 1,30 blev ju faktiskt aldrig av. Startade ju iof bara 4 stycken varav en uteslutning och en krasch. Allt pga en väldigt ofokuserad Nenne och en pilot som kanske inte skulle valt att starta en av starterna iallafall... De andra två är jag supernöjd med, särskilt med tanke på förutsättningarna. Han var inte direkt mjuk som smör och den mest sammarbetsvilliga då heller =)
 
Summan av det hela är att jag nog mer bara tänker åka på tävlingar jag verkligen vill åka på och känner mig taggad att tävla. Jag är ju nog faktiskt Sveriges sämsta tävlingsmänniska och har svårt som det är få fram jävlar annamat i mig...varför kasta bort massa pengar och tid för att inte ge allt? Då kan jag lika bra lägga pengarna på träning som faktiskt ger lite mer i såfall...Nä årets motto får nog bli lite mer tävlingmänniska åt Angelica!
Vi avslutar där och hoppas att jag kommer ihåg det till Märsta.. =)
 
 

Kommentera här: