Trött!

Trött tröttare tröttast!
Hörde inte väckar klockan imorse och väl i bilen till jobbet (ja jag fuskade o tog bilen, det regnar ju..) så stog jag o blinkade åt fel hål ett bra tag, när väl alla bilar passerat så kom jag på mig själv och tog andra hållet...jag skulle väl till stallet, hihi! =p
 
Igår var det som sagt Constanzias första hoppträning. Hon skötte sig väldigt bra och gjorde uppvärmningen med bravur måste jag säga. 6 hästar på en stor volt som ska trava över samma bommar och sen hoppa samma hinder i galopp kan bli lätt rörigt óch stressigt för en fyraåring som aldrig varit med om det förr men hon skötte sig kanon!
Väl till hoppningen blev det hela lite läskigt, hon är ju väldigt försiktig av sig så vi fick traggla oss över hindrena till en början (det var inte bara lite läskigt utan även lite stoigt emellanåt, hehe...).
Till slut hoppade hon alla hindren så fint! Man får ju inte glömma att det bara är andra gången hon hoppar utanför hemmet och dessutom har hon inte varit i ridhus så många ggr i sitt liv heller =)
 
Det kommer nog bli bra de där, man känner att hon inte direkt har "hoppblodet" i sig men hon är jätteduktig ändå - taxerar, oftast, själv till hindret och är försiktig om sig och tycker att det är kul att hoppa!
 
Håller på att ladda upp filmerna (tusen tack Åsa som filmade åt mig!!) men det verkar gå seegt så ni får se dem senare!
 
Nenne fick vila idag, men han kändes superfin i benen när jag tog in honom från hagen, skönt!
Man får inte glömma att rent fysiskt är hästarna som oss människor, ibland har man slagit i något och är lite öm för en dag och sen är det bra igen. Lätt att man eldar upp sig och tror att hästarna är halta och/eller dödligt sjuka... hypokondri är nog vanligast bland hos hästmänniskor - fast åt våra hästar då förstås för vi är ju aldrig sjuka..! =)
 
 
 
 
 

Kommentera här: