Trimma trimma trimma

Godmorgon!
 
Mycket trimma är det nu. Nenne sköter sig fin fint och har blivit riktigt fin en stund inpå passen.
Det jag fokuserar mest på är att få honom jämn på tyglarna utan att krångla till det för mycket, inget "bända och böja" här inte. Utan mer se till att han svarar fram för skänklarna och tar förhållningarna på en gång, tusentals övergångar och tempoväxlingar med andra ord samt "renodla" skänkelhjälperna lite genom att flytta sidvärts... =)
 
I Måndags fokusera jag även mycket på den förvända galoppen och till slut blev han riktigt avslappnad och fin där och då blev även bytena väldigt lätta. Som ni kanske märkt så övar jag mycket på det nu så det även ska sitta på tävlingsbanan sen! =)
Igår när jag kände att han var tillräckligt framme för hjälperna gjorde jag rejäla tempoväxlingar, tokfram på långsidan och tillbaka på kortsidan samt vända åt andra hållet och byta varv, leka lite helt enkelt!
 
Idag nalkas hoppning och om jag orkar så tänkte jag släpa fram en liten serie. Hoppa igenom några ggr som uppvärmning och sen höja upp för att få höjden utan att han blir allt för trött.
 
Men först är det jobb som vanligt!
 
Hej hej!
 

Kommentera här: