Mörker hoppning

Nu börjar det verkligen bli höst mina vänner..man hinner knappt komma ut till ridbanan på kvällarna efter jobbet innan det är alldeles kolsvart..
Om man vill göra livet ännu mer spännande då kan man plocka fram några hinder och bygga en serie i mitten på ridbanan där lyset är som sämst, hehe.. Nää så illa är det inte men det kändes ändå sådär.. =)
 
I vilket fall som helst bygge jag räcke - 7,5 meter - räcke - 14,5 - 15 meter oxer.
Ganska bra att ha 3 galoppsprång till sista hindret får då var jag själv tvungen att vara lite aktiv och inte bara "åka" genom serien. Det kan hända mycket på 3 galoppsprång på Nenne... Han var super pigg, kanske lite för pigg, men var kanon innan och i serien. Efter var det lite lätt svårt att bromsa men av erfarenhet så brukar han vara bäst inne på banan när han har den känslan på framridningen så jag hoppas att det är någon bra..!
 
Hoppade igenom den lågt några ggr för att sen höja upp två ggr tror jag det var, sista gången låg räckena på 120 och oxern på 130.
Jag som inte brukar hoppa högt hemma får verkligen träna på det nu när jag inte varit iväg och tränat på evigheter! Eller högt och högt, allt är relativt...trimma på cavalettibockar tycker jag är trevligt. Jag kanske ska börja införa SM i cavaletti trimm?? Hihi! =)
 
Nenne ser alltid så lydig ut på bild, tycker att denna representerar honom lite bättre.. Västerås i våras!
 
 

Kommentera här: