Världens bästa Nenne

Jag hittade den! Den där saken som försvann någon gång i vintras och varit så svår att hitta igen - känslan alltså!

Jag har ju känt att det gått åt rätt håll men igår satt den verkligen, Nenne var hur fin som helst, 10 guldstjärnor av 10 till honom, han hoppade verkligen fantastiskt bra hela träningen igenom. Om jag tyckte att rundan som jag la upp igår var okej så var den inte alls i närheten av gårdagens. Så himla roligt, jag är fortfarande som på rosa små moln =)
Det nya bettet gjorde också susen, så nu ska jag beställa ett likadant och bara använda vid hoppning och markarbete så han inte listar ut hur han kommer undan..hihi!

Om ni är intresserade av vad vi gjorde så började vi med travbommar, när vi travat över dem ett par gånger så fick vi trava dem på sniskan, som snett igenom för att checka av man har hästen mellan hjälperna och framme hela tiden, Nenne gjorde båda övningarna galant.
Sen blev det galopp, vi fick galoppera över tre galoppbommar några gånger, från ena hållet blev det lång anridning och från andra hållet kort. Till föga förvåning så var den långa anridningen lättare igår..!
Sen blev det hoppning av några enkelhinder med fokus på att kunna rida rakt och ha hästen under kontroll. Mycket roliga och nyttiga övningar och sen en liten bana med tre hinder där man fick svänga" fram och tillbaka" litegrann, hålla kolla på att man fick rätt galopp i landningen och fortsätta med bra rytm, takt och tempo.
Efter det blev det som vanligt en ganska lång bana att hålla reda på, Nenne var helt fantastisk och jag red som vanligt fel..hihi. Men han var så himla fin att jag lixom kom bort mig och red en extra loop genom hela ridhuset. Man får ju passa på att hoppa lite extra när det går så bra... =)
Synd att ingen var med och kunde filma...Hade vart kul att se!

Idag blir det lättare lösgörande pass för Nenne på ridbanan (förhoppningsvis, om den inte är frusen).
Som det ser ut nu är jag inte med i förklassen på söndag, så himla tråkigt. Men jag är typ 3:e reserv eller nått så jag kanske kommer med ändå, hoppas!!

Kommentera här: