Underbara helg!

Halloj!

Hade tänkt skriva en rad eller två i helgen, men vädret har ju varit alldeles för bra för att spenderas inomhus!

För att uppdatera er om livet så kommer här några rader om helgen..

I fredags hade jag tänkt rida ut, men efter lite omplanering i schemat så fick det bli ett pass på banan.
Jag passade på att ta igenom det som jag så länge känt men lite ignorerat i tron (hoppet) om att det skulle lösa sig själv. Han har ju ett tag känts ganska oliksidig till och från, vissa dagar jättemycket och andra ingenting alls. Troligen för att han har lärt sig ett nytt sätt att fuska på så man slipper jobba ordentligt... Det vart ett ganska långt pass med en svettig ryttare som resultat... Nenne blev dock fin!

I Lördags fick Cornelia rida, jag hade lovat mig själv (och Johan) att äntligen ta tag och röja i vårat förråd hemma. Lika bra att passa på när det är fint väder! Men först var jag i stallet hela förmiddagen och släppte ut hästar, mockade, handlade hästmat och...bara maskade mig för att slippa åka hem!

Igår hade vi bestämt att vi skulle hoppa hela gänget, Sara kände sig dock lite krasslig så det blev löshoppning istället!
Alla hästar var väldigt pigga men skötte sig kanon, kul att se hur alla hoppar =)
Nenne fick också vara med, jag har aldrig löshoppat honom förut eftersom jag inte sett någon anledning med det när han bara har rusat järnet, men vill ju inte direkt uppmuntra till ännu mer spring..
Han hoppade ganska bra, som vanligt så "kniper" han ju lite bak istället för att öppna upp, något han alltid har gjort och kompenserat med höjd istället.. Dock så tycker jag överlag att kvaliten på sprången blir bättre och bättre. Sista språnget på runt 1,40 -1,45 tog han lekande lätt med ett superfint språng!

Idag ska jag fira den extra timmen med ljus genom att rida ut efter jobbet!!

Kram



Kommentera här: