Tävling Södertälje

Godermorgon!

Igår blev det en lång dag med mycket väntan och en sen kväll hemma!

Vi kom till Södertälje precis när min klass började med unghästarna, och sen var det bara att vänta på att ca 130 ekipage skulle göra sin ritt... För Nenne som inte väntar så glatt på transporten blev det en lång framskrittning.

Jag tittade på en del ekipage och nästan alla hästar såg superspända ut inne på banan, konstigt tyckte vi eftersom det inte direkt var något konstigt med banan. Lite blommor och grejer men inte SÅ himla tittigt ändå.
Väl inne på framridningen/framhoppningen fick jag min förklaring, det var KAOS, herregud så arg jag var (jag brukar kunna hålla mig ganska lugn med man hade ju hunnit bli lite hungrig igen och stressad av all väntan).

Inne på tävlingbanan var han, som de flesta andra hästar, superspänd. Vi kom dock runt nolla ändå. Jag kände mig som en ivrig liten B-ponny ryttare som drev som en tok, hihi. Ingen stilrunda med andra ord, men jag fokuserade bara på att få fram honom så att spänningen skulle lätta.
Det verkade löna sig för till andra klassen var han mycket lugnare och de tre sista hindrena kändes han precis som på träningen i Onsdags, superfin! Tyvärr fick vi med oss en bom ner.
De andra i laget hade också samma otur som jag, Charlotte fick ett skitpet på en annars fin runda (vad jag hörde, hann inte se själv) och Saras Zoho var ganska spänd kan man sammanfatta det...Nenne var den mest avslappnade hästen i första klassen om man jämför med Zoho.. Men Sara red som en iller och kom runt med endast två nerslag. Superbra jobbat måste jag säga!

Catta filmade hela spektaklet så jag ska se om jag kan få dem och visa här. Andra filmen kanske jag vågar bjuda på iallafall, hehe =)

Denna vecka kommer Nenne att få ta det lite lugnt med uteritter och lättare lösgörande pass.

Have a nice day!

Kram

Kommentera här: