Tävling Eskilstuna

Så var första Tävlingsdagen för i år avklarad!
Efter att ha gjort en liten extra lopp (en liten liten felåkning) så kom vi fram till tävlingsplatsen i perfekt tid.
Ut med Nenneman gå banan och sen värma. Han kändes bra till första starten, lagom pigg och på. Väl inne på banan var han lite spänd, som han nästan alltid blir, och jag blev lite för bekväm... Första och andra hindret gick bra och på trean kom vi i mellanläge och det blev ett stopp. Jag tar på mig det helt och hållet eftersom jag red som en kratta men tycker att han kunde ha bjudit på det språnget...hindret var ju inte ens högt.
Efter stoppet började jag rida ordentligt och övriga rundan var helt okej för att vara årets första start :)
Sen blev det en lång väntan tills 120 skulle börja. Nenne som hatar att vänta hade hunnit bli ganska less på det hela och var lite hetare när jag började rida fram ( i spöregn och mörker, okej jag var lite less på all väntan också, hehe..). Jag bestämde mig för att nu jäklar ska Jag rida ordentlig och inte bromsa trots att han är lite för på, hindrena och vägarna får hjälpa mig att bromsa, jag ska bara tänka på att ha en bra galopp.
Inne på framhoppningen kändes allt bra och jag väntade på att bli inropad till collecting så jag kunde ta ett sista språng, när Åsa tyckte att det började ta lite väl lång tid så gick hon och frågade, dom hade missat ropa in mig...!
Så det blev snabbt in till collecting, memorera banan och sen köra!
Väl inne på banan så gick det super, rundan var inte perfekt men det var ändå en bra runda! De två sista hindrena i omhoppningen var två oxrar med lång anridning och han blev lite för stark för mig så vi kom i botten på båda men klarade dem fint ändå. Duktiga idioter!! :)
Jag är riktigt nöjd med att jag kunde ladda om och rida ordentligt trots lång väntan, spöregn och miss från funktionären!
Vi landade på 7:e plats av 13 placerade tror jag att det var. Ganska bra start på säsongen :)
Måste ju passa på att tacka bästaste Åsa som vanligt ställer upp och och hjälper till när hon kan!!!
Hon har även filmat båda rundorna så jag kanske bjuder på dem senare :)
Jag är ju sämst på bilder så tyvärr blir det inga nya..

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Duktig NeeNee och Angelica! Kul med så bra start!

Kommentera här: