Bilder


Halloj!

Känner mig lite småtråkig som bara använder samma bilder hela tiden, så här bjuds på två nya - kors i taket!
(eller dom är ju nya för bloggen iallafall..)


Nenneman 1,25 i Vallentuna i somras, red bull ger en kanske vingar.. =)
Bild från elindaphoto.nu


På ridbanan igår, lite till vänster var det en jättefin röd himmel men Nenne ville stå med en stolpe i ryggen istället!

Sen undrar jag vad det är med min häst och småsår?!? De senaste dagarna har han haft en ny repa varje dag, är det inte i skallen så är det på benen. I Onsdags var det på skenbenet och igår hade han ett sår och var svullen vid hasen (därför är vi ute i grimma och longerlina för att se att han inte var halt, men han var så fin så!)
Jaja bara det inte blir några större sår som sätter stopp för ridningen så är matte nöjd!

Annars vart det vila igår och till helgen blir det fullt ös igen! Imorgon åka med på dressyrtävling och sen vidare och shoppa kläder med Ina, inte för att det kommer blir så mycket shoppa men det är skönt att komma iväg lite.

På söndag blir det förhoppningsvis "fix av Nennes vägrande att landa i vänstergalopp" hos John. Det får jag reda på idag om det blir av, jag hoppas verkligen det! Jag vet att det är en ganska "easy fix" (Arnold hjälpte ju mig med det förut) när någon duktig sätter sig upp och rider, men för en annan tar det en vecka eller två. Det hela handlar ju egentligen om att jag inte kommer åt honom ordentligt på marken och Nenne är inte dummare än att han utnyttjar det...särskilt i hoppning när det är lite lättare för honom att "rinna iväg"! Jag vill bara veta att jag är på rätt spår när jag försöker trimma bort det och få hjälp så att det blir lite lättare för mig att fortsätta arbetet. Onödigt att trimma en massa och så gör man fel!

  Ha en bra helg! =) 

Kommentarer:

1 Maria Fredriksson:

skriven

Härlig hoppbild! 125 + 40 eller? Man nästan ser vingarna.

Kommentera här: