Så försvann helgen igen

Man kan mer eller mindre säga att den regnade bort..!

I Lördags var det en riktig slappardag som började med sovmorgon och sen var det bara att samla krafterna för att åka och rida och sen ner till ridskolan för att bygga dressyrstaket och diverse förberedelser inför Söndagens bravader.
Ridningen i sig var en inte så trevlig historia, det enda positiva var att Nenne var väldigt lydig i regn och blåst och bockade in huvudet så fint och gick som tåget så att säga, han var faktistk ganska fin förutom halterna när han vände rumpan mot vinden.. =)

Söndagens dressyrmuppande gick sådär, som jag redan listat ut sen länge... Nennes svaga sida har alltid varit övergångarna (till en saktare gångart...) och han slår sig inte bara fri i dem utan biter och hänger sig fast. Inte jättepoppis direkt varken från mig eller domaren..! Men förutom dom små detaljerna (...) så gjorde han faktiskt några bra saker också som vi fick 7 på, även om det var en minoritet med just sjuor... Inte direkt nöjd med ritten för jag vet att han, trots hans svaga övergångar, kan vara mycket lydigare än så men jag är ändå inte missnöjd =)
Sen strök jag mig faktiskt från andra klassen av två anledningar...övergångarna lär inte huxflux bli bättre och vi hade lite hökris så jag hjälpte istället till att åka och fixa mat. Kändes på nått sätt viktigare... =)
Sen var det bara tillbaka ner för att utföra sin funktionärsplikt, en heldag i stallet med andra ord!

Ååh just det klasserna var LB2 och LB3 som vi tragglat. Nu återgår vi till hoppandet istället, det är mer våran grej!

Förövrigt så har det blivit lite ändrade planer i veckan. Idag får vi se vad som hinns med, förhoppningsvis lite hopptrimmande på banan med bommar och vattenmatta och imorgon kommer kiropraktorn till Nenne. Det blev framflyttat en vecka, inte mig emot! Och på Onsdag åker vi till John och får ordning på svarta faran igen =)
Sen känns tiden så lång bort så vi får se hur planerna blir! Hehe =)

Ha en bra dag allesammans!

Kommentera här: