Ojoj

Sjukt dålig uppdatering här! Det har varit full rulle hela veckan och jag har verkligen inte orkat plita ner en enda rad..

Det har egentligen inte hänt så himla mycket spännande. I Måndags trimmade jag på ridbanan, fortsatte på temat rakriktning och hade lagt ut två bommar innanför ena långsidan med 21 meter. Han var lite bångstyrig men jag fokuserade bara på att fortsätta rida, inte bli arg utan bara rätta och göra om. Tålamod var det..! Till slut så blev han ganska fin och vi kunde reglera antalet galopsprång mellan bommarna utan problem.

I Tisdags började jag med att jobba honom från marken i 20 minuter och sen när jag satt upp var han genast mycket finare och mer lyhörd! Jag satte även på honom en gummisnodd innan jag satt upp för att slippa att han slår upp huvudet så högt. Trimmade på i 20 minuter till med många skritt-galopp övergångar. Galopperade även lite över en bom som låg på medellinjen - han var verkligen superfin!

Igår fick han vila och hovslagaren var ut så nu är fötterna fina igen till tävlingen i helgen!

Idag tänkte jag hoppa igenom honom innan helgen =)

Jag är förövrigt en hästskötare kort så om man känner sig sugen på en dag eller två med mig och Nenne så vet ni vart ni ska höra av er!=) 


Kanske kan vi plocka två till rosetter..helst lite bättre färg! =)

Kommentera här: