Tisdag

Vad hände med det där fina vädret som skulle komma till veckan kan man ju undra? Inte för att jag direkt är ett fan av direkt sommarhetta så skulle det ju vara trevligt om solen kunde visa sig litegrann.. Men det är väl som min kära mor säger - ljuger man när man är lite blir man meteorolog när man blir stor! Jag skulle nog mer köra taktiken och säga att det alltid ska bli regn för då blir ju folk positvt överraskade iallafall... =)
 
 
Igår hände det inte direkt mycket på Nennefronten, jag fixade lite med hans box. Han har fått en ny box i stallet med två fönster varav ett kan vi ha öppet för hans överkänslighet mot damm och allt det är. Han verkade dock trivas i sin "bunker" som han stog i förut men den har surtant Florie fått nu- är man en surtant får man hamna i bunkern! Den nya blir nog alldeles kanon den också, jag måste bara vänja mig att gå åt andra hållet i stallet.. =)
 
Jag ville inte rida honom igår eftersom de skorna som sitter kvar, fram, sitter ganska dåligt så jag tog ner honom till ridbanan istället och tränade lite lydnad på banan för att se om han kom ihåg allt jag tjatat om tidigare. Han var superduktig men lite tittig på allt annat, det blåste ju rätt rejält också!
Efter kanske en kvart på ridbanan gick jag in och passade på att tvätta av svansen och benen på honom, de såg ganska risiga ut och han hade kliat sig lite i svansroten + att han fått lite mugg/soleksem (inte så mycket och lite svår identifierad..) som jag skrubbade rent.
 
I eftermiddag kommer hovslagaren, inte direkt den vi tänkt men det är lite svårt såhär i semestertider (och ryggskottstider verkar det som för den ena) men detta blir nog också alldeles kalas det här också. Sen kan vi köra igång på riktigt!
 
Låångsam igångsättning efter kotledinflammation för några år sen.. Låt den aldrig komma tillbaka!
Förövrigt första gången jag tävlade på tränsbett, eller nja nästan men utan häv iallafall (samma jag rider på nu) och jag hade kontroll, det ni!!
 
Planen är att nu ska vi träna igång till Hallstaviks reg. tävling den 19:e augusti. Vi är anmälda till en 1,20 men dom har både 1,10 och 1,30 också så beroende på hur han känns innan får han kanske gå två klasser.
Sen anmälde jag oss till Märsta första helgen i september, reg 1,20 och 1,30 - där kanske jag gör tvärt om och tar bort 1,20 beroende på hur han känns. Tidigare i år har han ju nästan alltid gått bäst i första klassen och om han känns lika fin och fräsch som tidigare så är det främst 1,30 jag vill satsa på nu i höst =)
 
Nu har jag ju skrivit nästan en halv roman, bäst att sluta och gå och käka frukost!

Kommentera här: