Oj oj vad veckan går fort...

Halloj!
 
Herre min gud vad denna vecka bara försvunnit iväg..!
 
Nu när Nenne är på bete har jag mest passat på att jobba så mycket jag bara orkat för att kunna gå på semester nu igen. Två veckor till blir det nu och det är skönt att få undan så mycket som möjligt så man slipper värsting högarna när man kommer tillbaka!
 
Helt hästfri har jag dock inte varit. Jag har ju fortfarande in-och utsläpp i stallet plus att jag lovat att skritta Colle några dagar nu när Sara är ute på det böljande blå och har det bra.
Än så länge har några dagar bara blivit två men Colle har skött sig alldeles utmärkt och får en guldstjärna i kanten för att han tar väl hand om mig, vi lunkar fram så vackert på ridbanan utan minsta lilla bus, peppar peppar! Det är dock inte det roligaste att lunka fram på ridbanan varje sig det är fina Colle eller gamla Brunte man sitter på, hihi... Så idag hade jag tänkt att skritta ut men efter att ha högtryckstvättat Nenne och Constanzias boxar kände jag för att åka hem, väl hemma och i duschen ångrade jag mig och just nu är jag otroligt ridsugen, man är rolig ibland... 
Det största bekymmret vi har, jag och Colle, är att få rätt saker i munnen vid tränsning och att han inte ska sno tyglarna för en så fort bettet är i mun och att få på grimman igen efteråt utan att ha tjugoelva andra saker i munnen.... Ibland känner man sig verkligen som ett litet ridskolebarn igen när man håller på med den hästen. Han kan verkligen spela en ett spratt men jag gillar honom skarpt ändå! =)
 
Nenneman ser ut att trivas mycket bättre ute på betet nu när han har vant in sig lite. Mr Sensitive är dock den med mest broms och myggbett trots flugtäcke och diverse medel... Skönt i alla fall att han trivs bra så matte slipper vara orolig. Vi kör på varannandag principen och åker upp och kollar till dom ordentligt. De andra dagarna ser ägarna till betet till att dom lever och frodas =)
 
Eftersom vi körde "växa temat" på Nenne förra gången (och för att ni ska slippa bara Nennebilder..) så kan ni få se hur dessa små sötnosar har vuxit de senaste halvåret =)
Brownie och Dogge i December inte så långt efter dom kommit, så söta och små!
 
tröttmössor!
Dogge med sin favorithund...
 
Brownie för ngn vecka sen, 11 månader och drygt 5 kg...stora fina pojken!

Kommentera här: