Ödets ironi

Häromdagen så tyckte jag bestämt att vi i stallet skulle ha en Wall of Shame, för "det har alla..." och jag själv låg ganska bra till med bara ett litet streck från årets avramlingar, sji fick jag!!
 
Igår skulle vi alltså hoppa hästarna. Jag ska erkänna att jag redan från början kände mig rätt seg i både kroppen och skallen men det var bara att bita i det sura äpplet och köra igång!
 
Alla hästarna var ganska laddade från början men skötte sig bra. Robert gjorde det han skulle och hoppade super, han vill gärna hoppa av lite stort så jag försökte få honom krypa lite närmre så språngkurvan blir lite mer uppåt än framåt - dock hoppar han fantastiskt bra ändå!
 
Sen kom vi då till Saras tillridningshäst. Han är hoppad rätt mycket trots att han är dressyrhäst och det märks, han tar tag i hindrena och vet vad han ska göra. Detta är dock en ful liten rackare som vet hur man ska få av sin ryttare och har tydligen lyckats allt för många gånger. Så även igår! Jag fick smaka grus två gånger innan jag fick nog och sa till honom på skarpen, sen skötte han sig så bra igen så... =) Idag är tummen lite lätt stukad men det ska nog inte vara någon fara. Men som dagt två till streck till wall of shame - inte bra!
Om jag själv inte varit så seg så hade jag nog besparat mig en avsittning, men sånt är livet - tydligen!
 
Sen kom vi till rallyräkan Constanzia och OJ vad den hästen älskar att hoppa!! Det kanske är den fula ankungen som ska bli min nya hopphäst?!
Hon var rent ut sagt galen, jag fick inte stopp på henne och kunde knappt svänga för att hon bara ville hoppa hoppa hoppa! När vi skulle hoppa oxern med vattenmatta första gången skulle jag bara lägga en volt innan för jag kände att jag inte han bli klar innan hindret (hon låg på rätt rejält) men det gick inte - hon hoppade det i farten på tvären... Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, hihi!
Tur att dem går dressyren först på visningen så hon kanske är lite lagom trött.. =)
 
Sen var det bara Florie och Nenne kvar. Florie är som en dröm att hoppa, mycket motor och sköter mycket av tänkandet själv. Så det är bara att glassa med! Vattenmattan var dock lite scary men hon hoppade den så fint sen ändå =)
 
Nenne fick ett lösgörande dressyrpass, vi jobbar på med passagen eller vad det nu är vi gör - lösgörande är det iallafall och han blir så himla fin efteråt! Idag eller till veckan ska han också få hoppa - måste bara kolla hur tummen mår till eftermiddagen... =p
 
Ha en bra dag allesammans!
Bilderna fungerar tydligen inte nu...
 

Kommentera här: