Låång helg!

Känns som att det var ungefär en vecka sen som det var fredag... Anledningen kan ha varit att jag var med som hästskötare på fälttävlan hela lördagen, upp klockan 5 och hemma igen vid 21 - en lång dag kan man sammanfatta det. Jag var helt slut! Även gårdagen kändes rejält seg, man är inte van att stå och gå så himla mycket... =)
 
Annars så är fälttävlan ett ganska trevligt fenomen. Lite ovant för en annan som är van med hoppning och dressyr att man får entra banorna hur man vill. Mitt under pågående ritt är det helt okej att klampa in på hopp och terräng banan för besiktning... Dock så är vissa terräng hinder väldigt obekvämt stora - jag ser skaderisken i allt när hästarna ska fastna och slå ikull... debutantklassen var alldeles lagom, hihi!
 
Annars så har det inte hänt så mycket. Nenne har fått trimma på banan och i lördags red Sanna och Fredrik honom lite. Han hade tydligen gått himla bra, skönt att han kan sköta sig ibland även med andra! Igår red vi en sväng runt lilla rundan och han var väldigt mjuk och fin =)
 
Idag blir det hoppning för hela gänget. Sista trimmningen inför kvalitén nu, jag börjar bli nervös!!
 
Jag har ju förresten köpt två "gamla" bilder från i våras på tävling som jag glömt visa...bjuder på den ena från Runsten. Se så fin han är!
 

Kommentera här: