Skogstur

Godmorgon i solskenet!

Idag känner jag mig mycket piggare än föregående dagar, så himla skönt!

Igår bjöds det, som sagt, på en tur ut i skogen. Jag tror att både jag och Nenne drog en lättnadens suck när vi kom ut till skogen och lugnet och bara hörde fåglarna som levde rövare. För jäklar i min lilla låda vad dem lät! 
Det var en väldigt väldehövlig skogstur - lite som terapi, man hinner lixom tänka men alldeles lagom mycket och sortera tankarna medans man ska hålla koll på en tokpigg häst också..! =)
Det är lite mycket nu, men det är väl det klassiska på våren - man känner sig piggare och vill så mycket, tar på sig saker och vips så blir det lite för mycket... Tur att det är roliga saker som man vill göra iallafall! =)

Idag tror jag att vi kör på samma tema. Uteritter lär det bli ont ett tag efter denna vecka så det gäller att fylla upp både Nennes och min kvot medans vi kan.
Sen blir det full rulle och toktrimmning mot Västerås och Högbo! Vila får man göra i graven... eller åtminstone efter Högbo så ska gammelman få en liten minisemester på en vecka blandad med vila och lugnare turer för att hålla igång kroppen.
Efter Högbo har jag inte riktigt spikat planeringen än, men jag har mina funderingar och små planer i huvudet ändå, allt ska bara klaffa med övriga livet och plånboken också =)

Ha en bra dag, det är ju sol och allt!!



Kommentera här: