Lång dag, sen kväll

Hej hopp!
Sitter nu i soffan efter en lång dag och väntar på att sambon ska komma hem, kan ju vara kul att ha sett varandra idag innan man går och lägger sig..eller sånt är kanske överskattat. Jag går nog och dunar när jag är klar med detta inlägg! Imorgon är ju stora dressyrhäst hoppardagen igen, nästan alla Saras hästar ska hoppas igen och eftersom hon inte direkt är intresserad av själva hoppningen men jag är så är det klart att man ställer upp som pilot!
Idag trimmade jag och Nenne på ungefär samma saker som igår. Jag började med att longera igång honom och redan när jag satt upp så kändes han mycket bättre än tidigare i veckan, skönt! Hoppas att det håller i sig nu!
Han får nog också göra ett lättare hopp/markarbetespass imorgon med fokus på lydnad och styrka, det gäller att passa på när Kundby Gårds ridbana för en gång skull är full med hinder :)
Nu blir det att nanna kudden så man orkar med allt imorgon. Jag måste ju sanera hemmet också eftersom det kommer tårtsugna gäster på Söndag!

Kommentera här: