Hoppning * 4

Ja idag var det ju stora hoppardagen på Kundby gård! Som jag sammanfattade det hela på fb så är inte konditionen vad den har och borde varit... Stackars Boris som var sist ut fick en, emellanåt, lite seg ryttare..
Eftersom alla hästarna var så duktiga sist så tyckte vi att dem kunde få känna på att hoppa en liten bana idag, så vi byggde upp "huset". En bra bana där man kan göra bana för både orutinerade som mer rutinerade hästar.
Alla hästarna skötte sig kanon, dagens guldstjärna tycker jag att Constanzia får. Även fast hon kanske inte kommer att bli någon hoppstjärna på de högre höjderna så vill hon, tycker att det är roligt och gör allt så okomplicerat. Bara det är guld värt i det långa loppet! Florie tyckte att det här med hoppning var lite konstigt idag, men efter en liten stund kom hon igång och gjorde allt himla trevligt. Även hon har en sån himla bra inställning och ger en jättebra ridkänsla, rallyfröken har ju dock lätt för att bli lite för springig i på emellanåt. Tusentals halvhalter och lite lungnande prat råder bot på det :)
Sen var det Boris tur, jag har ju inte hoppat honom innan och det tog en stund innan jag kom underfund med den stora hästen..han hoppar ganska trevligt men hans största problem är att han har sååå himla stor galopp att han tycker att allt blir lite jobbigt, jag med för den delen, hihi! Vi lyckades dock lotsa oss igenom banan utan större bekymmer och sista rundan blev himla trevlig!
Nenne fick vara med att hoppa lite han också. Han skötte sig bra men blev lite stark och hängig stundtals, särskilt när jag tog bort gummisnodden som jag använde mig av för att hoppa några högre språng... Innan hindrena var han iaf fin!
Nu blir det vila, lite vin och skitsnack i soffan :)
Kram!

Kommentera här: