Gaaah!!

Är det inte så himla typiskt att saker ska gå sönder när man behöver dem som mest?? Visserligen behöver jag min transport ganska ofta men måste den gå sönder inför ett tredagars meeting, lagen om allt jävligt?!?

Var och bytte om till sommarsulor på min transport idag, visste sedan tidigare att en bult var paj på ena däcket men nu är det tre trasiga och två fungerande på ena hjulet = tydligen inte så bra att åka med enligt de mer vetande, och hela bromstrumman måste bytas..(vad nu allt detta betyder, rena grekiskan i mina öron!)
Ringde verkstaden på stört och dom skulle försöka göra vad dem kunde, men det ser ju inte allt för lovande ut eftersom det är en röd dag mitt i alltihopa, så dem måste ju ha delarna i stort sett på plats!
Så himla typiskt! Hade ju tänkt lämna in den på storservice när skattepengarna kommit men nu får den en snabbfix och sen blir det en storgenomgång så man slipper sånt här oväntat skit.. =)

Så hela min jobbdag (för jag jobbar faktiskt idag..) har blivit helt snurrig, har inte alls hunnit så mycket som jag velat eftersom jag ska vara ledig torsdag-fredag, men i värsta fall får jag väl gå in och jobba helg. Svårt att hitta fokus nu när man stressat omkring som en galning hela fm..

För att skriva om något roligt så pratade jag med veterinären om Nennes lilla hostattack (men är ju som sagt en hönsmamma och ringer på en gång..men hon var borta tills idag) och hon verkade väldigt positiv till mitt lilla fynd. Hon hade aldrig hört talas om den men trodde mycket väl att det kanske skulle kunna fungera, värt att prova helt enkelt och jag var tvungen att återkomma med en rapport om det fungerade! =)

Så nu får jag börja leta som en galning efter en transport "ifall att" , så om någon vet en transport som bara står och skräpar över helgen så skänk mig en tanke! =)

Kommentera här: