Snälla lite medvind tack...

Halloj!

Igår kan jag säga att jag var nära ett sammanbrott på träningen, packa ihop, åka därifrån och inse att det är kört, kanske lika bra att åka till kliniken och skriva in honom på heltid på en gång.. 

Som jag berättat tidigare så märker jag på Nenne när vi måste stänga igen stallet på nätterna, när han är lite föör lerig några dagar i sträck och det dammar mycket när jag borstar och alla de där små faktorerna som han kan vara allergisk mot (för vi vet ju inte riktigt vad det är som han reagerar på, bara att han är allergisk mot något..). Han har klämt ur sig max en host då och då vid igångsättning under kanske en månads period, inget konstigt och inge mer med det.. Men igår så kunde jag knappt trava fram honom - han hosta och han hosta och han hosta.. jag pratade lite med John om hans problem och bestämde mig för att fortsätta iallafall med framridningen och se om det släppte - vilket det gjorde, skönt!! Sen var han sitt vanliga jag igen, det där med att han var seg i kroppen var också som bortblåst med lite trimmning och hoppningen gick galant. Glad och lättat ryttare!!

John höll inte med mig om att han kanske var trött i kroppen utan att han bara behöver trimmas till ordentligt igen (det var det där med att rida ordentligt som jag predikade om igår..), hehe..! Och det stämmer alldeles säkert, men jag är också ganska säkert på att han behöver hjälp med återhämtningen som jag skrev tidigare. Så trimma på och ge mina fodertillskott så kommer han vara i toppform snart igen - eller enligt gårdagens sista runda så är han redan det!

Så nu efter gårdagens lilla hostattack (som jag ber till gud att han hade fått något i halsen..) så får jag hålla lite extra koll på honom, tempa (håller redan lite koll på tempen) och vattna maten ett tag, även fast han numer äter hösilage så är även det ganska torrt ibland, och försöka ha stallet öppet så mycket som möjligt!
Så håll alla tummar och tår ni kan och be till övre krafter att han inte är seg för att han håller på att få tillbaka sin hosta!! Så han förhoppningsvis håller sig frisk och kry ett långt tag framöver!!!

Jag hatar verkligen det här, har vi inte fått våran dos av otur för ett bra tag framöver?!? Man dör av oroande och överanalyserande, velande fram och tillbaka mm...!


Min fina ponny, håll dig frisk!







Kommentera här: