Helg!

Herregud dagarna bara flyger iväg och jag fattar ingenting, men nu är det tydligen helg sägs det...

I Fredags longerade jag först en stund på ridbanan för att han skulle komma igång i kroppen och sen efter det satt jag upp och red lite barbacka. Det blev mest skritt med fokus på att flytta sidvärts för att stretcha och sträcka ut litegrann.. Herregud vad jag hatar att rida barbacka på min häst - en benig rygg och ett benigt arsle går inte ihop, hehe!

Igår hoppade vi lite studs, tänkte att nu när vi är i lösgjordhetens tecken så passar studs bra in i temat - lite gymnastikhoppning. Han var pigg och lyssnade lite dåligt till en början, men efter att ha gjort övningen några ggr så blev det bättre, tack och lov..! Jag fick gå på honom ganska hårt ett tag för att han skulle lyssna på mig - nu när Svante bekräftat varför han är stel lite här och där känns det som att jag har mer "kött på benen" och kan  gå på honom lite när det behövs utan att få dåligt samvete.. =)

Idag blir det ut en sväng i det fina vädret, ska försöka få med mig kameran och ta lite kort.

Nu måste jag rusa till bussen för att åka till Norrtälje och gratta brorsdottern och bror som har fyllt år! Jobbigt att inte ha bilen hemma...passa tider är inte riktigt min grej..

Kram!

Kommentera här: