Febertopp..?

Har aldrig hört om någon häst som har fått en febertopp bara sådär..men det verkar Nenneman ha fått..
Imorse hade tempen gått ner till 37,7 och nu ikväll låg han strax ovanför hans normal temp. Han är inge snorig och har inte hostat något mer heller eller har några andra "febersymptom" som jag kan komma på. Skönt att det inte blev värre iaf - men totalt onödigt eftersom vi inte kan tävla på söndag!

Idag fick han som ni kanske förstår vila och jag passade på att raka resterande av kroppen som jag inte hann förra helgen. Så nu är även benen och halva huvudet rakat!
Måste säga att det är otroligt skönt att ha en klippmaskin så man kan klippa när man känner för det (tack Åsa får man väl säga), att hästen även är otroligt lätt att klippa är ett extra plus i kanten! Snäll häst!

Jag tog ju bilder med min nya fina telefon idag men det verkar inte fungera att lägga över bilderna och jag orkar inte fixa det för tillfället...så inga nya fina bilder blir det idag heller.


Gammal bild på nyrakad och o musklad häst - men fortfarande lika gullig!

Kram =)


Kommentera här: