Jag ger upp...!

Hej hopp!

Efter massa velande och tänkande så har jag kommit fram till att jag har ingen aning om sadeln ligger bra eller inte. Tog hjälp av Ina igår och hon kände sig precis lika velig som jag...
Så idag tog jag tag i saken och ringde utprovaren på Sadelmagasinet så den 29:e kommer hon och hjälper mig! Är det någon som känner att ni vill hänga på och prova ut sadel så är det säkert inget problem bara man säger till i tid.. =)
Ska bli så himla skönt att få slut på den här historien!!

Igår blev det som sagt sadelutprovning för Nenneman. Det blev inte mer avancerat än så, både jag och Ina tog några varv för att lika ovisa gå in i stallet igen..
Idag blev det barbacka dressyr på ridbanan. Jag tränade vidare på Inas metod och han (och jag) börjar verkligen förstå hela poängen nu. Det blev väldigt mycket skritt och för att göra det lite mer avancerat så försökte jag hålla mig innanför spåret hela tiden, och herregud vad svårt det ska vara att rida en rak linje i skritt..! Det gäller att försöka hålla sig stå still som möjligt och ska man parera får man göra det med sitsen, börja man styra med händerna är det kört med en gång!

Planeringen för veckan ser ut som följer:
Onsdag - hovslagare och samma arbete som idag
Torsdag - Ev. lite longering om han kan hålla sig lugn och inte springa järnet..
Fredag - Trava lite bommar
Lördag & Söndag - Ut i skogen



Imorgon har jag lyckats att lägga alla aktiviteter på en och samma dag, däck ska bytas på bilen och transporten, hovslagaren kommer och jag måste åka till Solna och lämna sadeln...Nämnde jag att jag har ett heltidsjobb också..Jag vet inte riktigt hur jag tänkte där?
 Tur att man har ett flexibelt jobb så att det inte är disaster när det blir såhär. Är det mycket att göra så är det bara att åka in på kvällen och jobba, men jag tror att det ska vara lugnt =)
Så imorgon är ambitionen att gå upp med tuppen och åka och jobba lite innan det är dags för däckbyte och sen jobba fram till ett innan min jobbdag får vara slut och nya äventyr tar över!

Kram


Kommentera här: