Finally!

Äntligen så har jag en sadel och det ska bli så himla kul att kunna rida lite mer ordentligt igen. Hoppas bara att Nennes hosta fortsätter att hålla sig i schack så att han kan börja gå ordentligt också!! En liten lätt detalj bara.. =)

Hon som provade ut sadlar hade med sig en hel drös, runt 15 stycken, som hon valt ut efter att jag fått svara på några frågor + mejlat över en bild på hur han ser ut i ryggen och kroppen.
Vartefter vi provade sadlarna så hamnade dem i tre högar - de som passa bra, de som låg ok och de som inte passade. Totalt fick vi tre sadlar som passade bra och efter att jag ridit i dem så var det bara en som passade mig ordentligt så den fick det bli...! Så nu är man ägare till en begagnad Amerigo DJ (eller nja inte riktigt för jag har ju inte betalt än..) som är helrenoverad hos tillverkaren och dessutom till ett rimligt pris för en sån sadel.
Jag känner mig helnöjd och säger som Corren (Cornelia) brukar säga - Happy face!

Nu blir det att luta sig tillbaka i soffan och slappa lite, är heltaggad på ridningen imorgon!

Kram


Kommentera här: