Det var den helgen

Hej hopp!

Nu har helgen snart passerat revy igen.
Helgen startade ganska lungt och skönt i fredags med att Ina tog hand om Nenneman. Jag hade ju egentligen planerat att åka in till stora staden Stockholm men det blev ändrade planer. Ina tog dock hand om Nenne så jag fick en lugn kväll, det tackar man för!

Igår passade jag på att rida ut en sväng medans det var ljust och fint väder. Nenne var på tårna och det lurade faror i varenda buske. Till hans försvar måste jag säga att jag själv blev lite smått nervös när jag hörde att jägarna var i farten i skogen och satt lite på halvspänn hela tiden och han tog självklart tillfället i akt att spela allanballan... Det var en iskall, arg och hungrig Angelica som hoppade av när ridturen äntligen var över, hihi!
Till råga på allt skulle jag ta in Colle strax efter det och han var ju då också självklart superpigg och busig dagen till ära och jag sträckte min redan iskalla ljumske (som jag har träningsvärk i) när han busade omkring - alla dagar kan inte vara bra dagar..!
Sen fick jag äntligen åka hem och äta, värma mig och bli snäll innan det var dags för Globen!

Det var faktiskt flera år sen som jag var i Globen senast och jag måste säga att det var riktigt trevligt!
Dock så letade jag efter ett par nya tävlingsridbyxor och "hemmaridbyxor" men hittade inget som föll mig i varken pris eller smak, lite tråkigt... Dock så sprang jag på ett superfint grått Schabrak med oranget kantband. Som en liten barndomsdröm som aldrig gått i uppfyllelse så passade jag på att brodera in mitt namn på det också, så jag fick inte med det hem utan det kommer att komma innan jul. Tack tomten kanske man får säga då!!

Idag är det sånt nedrans skitväder så jag har bestämt att det blir vilodag. Istället åkte jag upp och pysslade om honom lite och bytte de blöta och kalla täckena till torra och varma. Även fast det är hela 11 grader ute så blåser det ju så in i norden att stackars liten var alldeles kall när jag tog in honom, så nu åkte utetäcket med hel hals på så att han håller sig någorlunda torr och varm!

Själv ska jag göra mig iordning för att åka och äta middag hemma hos bror, det brukar alltid bjudas på utsökt mat där och jag börjar bli hungrig!!


Gammal bild på gullig häst =)

Kram

Kommentera här: