Tävlingsplanering

Hej hej!

Har känt mig ganska velig med vilka tävlingar jag ska åka på nu efter tävlingen på lördag, så nu ska jag försöka mig på någon slags planering... =)
Målet nu innan "sommar uppehållet" är att få två felfria 1,20 så att vi får vårat kval klart till 1,30 i höst. Om allt går lika bra som det gjort tidigare på säsongen ska det inte vara något större problem! 

Den 6:e Juni blir det tävling antingen på Rådmansö eller Strömsholm. Beror lite på hur rik jag känner mig..det kostar ju lite i soppa att åka fram och tillbaka till Strömsholm, men det skulle vara grymt kul att få rida på slottsbanan igen. Fördelen med Rådmansö är att det är nära och att jag kanske kan starta Joelle där också. Men tävling blir det - vart får vi se!

Egentligen hade jag tänkt att åka på meeting till Borlänge den 23-25, men återigen så får jag nog slopa det pga pengabiten... Istället blir det Märsta den 12:e Juni.

Sen blir det 2 helgers tävlingsuppehåll till den 2-3 Juli i Vallentuna när jag tänkte rida 1,25 på lördagen och 1,20 på söndagen (om jag redan gjort kvalen blir det kanske bara en dags tävlande). Egentligen ville jag inte åka på denna tävling till en början då jag var där förra året och tyckte att underlaget var väldigt konstigt, hårt på vissa ställen och mjuk på andra. Men denna ligger ändå bäst i tiden så det får nog bli så ändå.

Sen blir det lugnare tävlingsmässigt i ca 4-6 veckor, Nenne får ha helvila i ca 1-2 veckor och sen lite sporadisk ridning innan vi sätter igång odentligt igen - jag ska ju ha semester också. Tror att det blir ett ganska lagom uppehåll!!
Jag planerar att kanske åka på något slags "träningsläger" några dagar i slutet av semestern så att jag är klar att starta 1,30 ganska snart efter uppehållet (om vi kunnat kvala). Så första tävlingen blir i början/mitten av augusti igen =)

Det känns just nu som en ganska bra plan - men mycket kan hända på vägen... =)


Charmerande bild på tävlinsduon...Man tager vad man haver!

Kram


Kommentera här: