Stolpe ut!

Ja precis som det står i rubriken var det riktig stolpe ut för oss alla idag (förutom Sara som vanligt, hihi)...
Jag han inte riktigt kolla så noga på alla ritter eftersom jag red i mitten av oss men det jag såg såg himla trevlig ut! Tyvärr hade Maria två stopp, vet inte riktigt varför men en spänd häst kan jag gissa - synd!

Nenne kändes väldigt fin på framridningen och framhoppningen till bägge klasserna - men inne på banan kändes han både lite spänd och överambitiös på samma gång...Det hela blev lite svår manöverrerat!
I första klassen fick jag inte honom att byta galopp innan en oxer som stog i höger sväng, det hela resulterade i ett nedslag...
I andra klassen fick vi ett nedslag och ett stopp. Nedslaget var bara onödigt och ett riktigt skitpet och stoppet får jag nog ta på mig även om jag tycker att han kunde ha varit lite snäll och hoppat...Vi fick ett mellanläge till ett litet räcke och jag var lite sen att ta en förhållning för att få bra avstånd utan istället ville jag att han skulle hoppa av stort men det ville inte herrn i svart. Men han gjorde riktigt fina språng även fast han var lite spänd, himla kul eftersom han brukar hoppa väldigt dåligt när han är spänd i vanliga fall =)
Överlag måste vi träna mycket mer på det där med att få rätt galopp!!! Men när Nenne har bestämt sig för att galoppera i en galopp är det väldigt svårt att få honom att komma på andra tankar - särskilt på tävling när man inte kan göra en volt för att rätta till det hela...En sak att ta upp på träningen på onsdag =)

Vi slutade iaf på delad 3:e plats, eller vi hade åtminstone samma poäng som 3an men eftersom dom var bättre idag så fick dom också den officiella 3:e placeringen och vi 4:e placeringen. Tråkigt tyckte vi eftersom vi faktiskt vann förra omgången och tyckte att det kunde ha räknats med..hihi =p

Joelle var riktigt laddad till en början idag. Jag red fram ganska länge för att få henne lite trött och mer kontrollerbar...Det fungerade ganska bra och lagom till att vi skulle hoppa fram så var hon riktigt fin. Inne på banan hoppade hon riktigt bra språng och var fullt kontrollerbar hela vägen runt, fin häst! Tyvärr så fick vi ett skitpet på sista hindret i grunden...

Nu laddar vi upp till Rådmansö den 6:e juni (japp jag har bestämt mig för att vara snålangelica..)! Nenne får gå 1,20 och Joelle 1,10 och 1,20 =)

Jag hade ingen fotograf till Nenne men här kommer en bild på Joelle iaf!


Kram





Kommentarer:

1 Cilla:

skriven

Tjohoo! Hittade en trevlig blogg att läsa, Kul! Det finns en fin bild på dig och nenne som hoppar, lägger upp den och några till från Lovisedal på fejjan. Hämta där om du vill!

Ps. hoppade igår iaf, gick riktigt bra, temat var rytm, studs och serier med rellaterade avstånd, funkade riktigt bra :))

2 Angelica:

skriven

Hej! Roligt att du hittat hit!! Nu är bilderna snodda.. =) Såg på fb att det gått riktigt bra för er, kul!!

Kommentera här: