Slappt & tankar

Hej hopp!!

Söndagen vart riktigt slapp. Jag hade tänkt skritta ut en sväng i skogen men jag hade helt enkelt inte lust så Nenneman fick vila. Jag tror att han tyckte att det var skönt att bara strosa med sin bästa tjej Russin i hagen!

Idag vart det en tur i skogen. Vi red en lite längre runda än vi brukar göra på vardagskvällarna, men Nenne ville gå åt det hållet och ja...jag hängde med! Det var en riktigt skön tur måste jag säga. Fick mycket sorterat i hjärnan. Uteritter och mockning måste vara den bästa terapin ever, hihi!
Nenne var iaf väldigt pigg o glad och stundtals inte helt kontrollerbar, särskilt inte i galopperna...Jag hade ett annat träns på honom med en vanlig aachennosgrimma och rem + ett vanligt tredelat bett. Tycker inte att det borde vara så stor skillnad mot det jag brukar rida på men det är det!
I alla fall så kom jag fram till att jag måste få lite hjälp med markarbetet ett tag framöver - känns som att jag kört fast lite och måste ha hjälp med hur jag ska komma vidare. Han känns alltid mer eller mindre fin när man rider nu för tiden och faktiskt ganska välriden. Det låter konstigt att säga men när han är så här känns han mer svårriden än innan när han var galen och bara sprang som en tok eller stog på bakbenen...helt enkelt för att jag har ridit på nästan samma sätt och haft i stort sett samma system i ca 5-6 år för att få honom lugn, sansad och kontrollerad. Nu när han är det vet jag inte riktigt vad vi ska öva på längre - eller jo det vet jag men jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja och vart jag ska göra av all hans energi som inte längre går till att bråka eller springa i full rulle.. Ganska angenämt problem måste jag säga!! Men dock ett problem =) 


Här ska det tränas o trimmas för fulla muggar =D

Veckan som kommer blir hyffsat lugn, här kommer en liten veckoplanering (som inte är så planerad);
Tisdag - trimma på banan
Onsdag - hoppträning
Torsdag - Kiropraktor (det hela vart lite oplanerat eftersom han egentligen skulle ha kommit den 2:a, men han kunde inte då så idag fick jag veta att han kommer på torsdag istället)
Fredag o Lördag är Ina dagar denna vecka för jag ska bort. Vad han ska göra får vi se efter torsdagen. Men Svante brukar ju vilja att dem ska tömmköras/longeras/rida barbacka några dagar efter behandling.
Söndag beror på vad han har gjort fredag och lördag =)

Som sagt en ganska oplanerad planering för denna vecka!

Ha det bra!

Kommentarer:

1 malin:

skriven

sv: tack för de fina orden om min blogg. Ja jag har varit en hel del på jakobslund. Hade häst där i typ 2 år. Känner tyvärr inte igen din häst, du måste ha köpt den innan jag var där? hur länge har du haft honom?

Kommentera här: