Lite mer ändrade planer...

God kväll!

Som rubriken sa så vart det lite mer ändrade planer idag - Ina som skulle rida Nenne fick hoppa in och jobba så hon hann tyvärr inte rida. Synd, men det är alltid bra med lite extra pengar i fickan =)
Istället så åkte jag upp efter jobbet och longerade honom i ca 15-20 minuter innan jag åkte till Joelle. Han såg fin och avslappnad ut. Han börjar till och med få riktigt bra med muskler över ryggen och rumpan och även i fram har han breddat sig rejält! Nästan så att jag inte tycker att sadeln ligger lika bra längre, men jag hoppas på att det är en fas i utveckling och att den snart ligger som en smäck igen... =/ Tänkte att Svante (kiropratorn) skulle få titta på den när vi ska dit nu i början av juni och se om den ligger katastrof eller om den går att fortsätta använda! Det tror och hoppas jag!

Idag vart det lite hoppning med Joelle. Cilla som är Joelles ägare hade byggt upp en jättebra övning på deras nya och fina utebana. Den måste jag försöka bygga och göra med Nenne någon gång också, men man behöver nog en lite större bana och fler stöd än vad vi har hemma..=p Den gick i stort sett ut på att man skulle kunna styra ordentligt och få en lydig häst.
Joelle var superfin idag och det märks att Cilla har trimmat mycket dressyr den senste tiden. Hon var mycket mjukare och lydigare redan från början. Himla kul! Hon är så himla fin att rida Joelle - verkligen min typ av häst, jag hoppas verkligen att jag får fortsätta att rida henne ett bra tag tiill!

Nu måste jag verkligen gå och duscha och slänga i mig ett litet kvällsmål innan jag dör av hunger och trötthet..

Ha det bra allesammans!

Kram =) 

Kommentera här: