Lite ledsen i ögat och trött i armar och ben

Tjoho!

Idag så var ju Svante på besök och som jag trodde var det flera smågrejer som behövde knäckas till lite, men inget allvarligt. Den enda bakläxan vi fick var strechingen - han var lite stel i bogarna. Måste erkänna att jag varit dålig på den fronten och precis kommit igång och strecha honom nästan varje dag igen.

Den dåliga nyheten som jag blir lite ledsen i ögat över är ju då sadeln. Den har ju blivit, som jag trodde, lite trång i fram och det var en av anledningen till att Nenneman var lite stel. Så nu måste jag börja leta ny sadel...Nej! Jag som älskar min sadel!! Så om någon vill ha ut en sadelprovare så säg till, jag tänkte ta ut en ganska snart. Säg gärna till om ni vet någon bra här i trakterna också..!
Dock så tyckte Svante att jag skulle vänta ett tag så att han hinner få upp ryggmusklerna som blivit tillplattade lite så att det blir lättare att passa ut en ny sadel. Så framöver blir det ganska mycket barbackaridning (åter NEJ!! jag får ju så ont i arslet..), longering och tömmkörning.. Det positiva i det hela är ju att han har musklat på sig ganska rejält! Även skönt att veta att min känsla var rätt både om sadeln och att han behövde ses över av Svante.

Nu har jag precis varit på gymmet och hör och häpna det var faktiskt ganska kul. Johan har tänkt ut ett träningsprogram till mig, så jag tänkte försöka gå ner iaf 1-2 ggr i veckan. Jag behöver muskla på mig lite jag också! Blir dock inte lika dyrt när jag bygger muskler... Imorgon kommer jag att ha en grym träningsvärk.. =/

Cilla har tagit massa fina bilder på mig o Joelle o Nenne från Lovisedal, här kommer ett smakprov!



Kram!

Kommentera här: