Ändrade planer

Blev ingen Joelle träning igår pga av dubbelbokning från ägarens sida, tråkigt men idag tar vi nya tag och provar igen =)

Det blev i alla fall Ina ridning för Nennes del och jag passade på att hjälpa Åsa som ville ha hjälp när hon hoppade lite.
Både Nenne och Russin såg lite stela ut till en början, säkert för att dom stått utan täcke i regnet och var lite kalla över ryggen när vi tog in dem. Efter ett tag såg båda riktigt trevliga ut! Nenne var riktigt pigg idag med - jag förstår inte riktigt vart energin kommer ifrån för tillfället..men jag gillart!
Åsa och Russin ska ju göra den stora debuten på 90 cm på lördag em, synd att jag inte kan följa med eftersom jag ska tävla själv. Men dem kommer att klara det galant om Åsa ser till att hålla galoppen hela vägen! 
Måste säga att jag tycker att det är himla svårt att hjälpa andra när dem rider, mest för att jag är så dålig på att förklara och hitta rätt ord vid rätt tillfälle...Men Åsa förstog mig bara bra - en duktig elev med andra ord =D 

En springtur hann jag och Åsa med på kvällskvisten också, duktiga vi är!

Idag blir det mer Ina ridning och jag åker till Joelle och rider lite!

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Jag tycker i allfall inte att du är dålig på att förklara för jag förstår precis! :)

Konceptet för lördag är klart! Korta tyglarna, kontakt i vänster hela tiden, mkt höger skänkel för att få med höger bog, bättre galopp i svängen :)

Det kommer gå galant! =/

Kommentera här: