Trava trava trava

Som ni kanske förstått när ni läste rubriken så har vi travat idag, tredje traven sen skadan.. =p

Jag och Åsa packade in våra snälla hästar i transporten och åkte de 3 minuterna till ridhuset.
Efter vi skrittat fram började jag jobba honom lite i skritt, öppner, sluter, böja lite hit och flytta lite dit..Det gamla vanliga för att få honom lösgjord och sen tog vi några varv i trav. Han kändes faktiskt riktigt fin för att inte ha gjort något på en månad nu! Trodde att han skulle vara mycket stelare och motvillig till arbete än han var..Självklart känner man att han är lite stel och att det finns lite att jobba på, men det är ju inte så konstigt kanske.. =) Så nu är det bara att fortsätta i samma takt så vi kommer igång snart!



Igår blev det en månskenritt med Åsa och Cornelia ute i skogen, himla trevlig! Det blev en massa pladder och jag tror faktiskt att jag stog för mestadels av pratet, de andra fick inte en syl i vädret, hehe så kan det gå ibland..Det gäller att vara snabb när jag väl börjat dra igång käkmuskeln!

Imorgon blir det vila för Nennes del. Hörde att det skulle bli skitväder, snöslask och äckel..! Så då kändes det bäst att planera in vilan då + att det är ganska skönt att ta lite fredag!
För min del blir det naprapaten, ska bli så himla skönt, längtar!

Ha det bra allesammans!

Kommentera här: