Träning!!

Igår var det ju äntligen dax för träning igen, som jag har längtat efter att få träna igen. Det är ju så kul!

Det blev ju dock inte en så hård träning för mig och Nenne. Vi tog det ganska lungt på uppvärmningen och skrittade väldigt mycket mellan hoppningen.
Träningsupplägget passade oss ganska bra, en bana där man mest skulle fokusera på att hålla rytmen hela tiden och få in rätt antal galoppsprång mellan hindrena. Vi avslutade med att hoppa banan på hela 90 cm.. =) Mer om träningupplägget och våra bravader kan ni läsa på Åsa och Russins blogg. Jag kan summera det hela med att vi hade sjukt kul och att jag är en riktig virrpanna (som om det skulle vara något nytt..). Tur att jag har Åsa som kan hålla koll på mig när jag virrar iväg för mycket! Länk nere till höger as always!

Nenne var förvånansvärt lugn och skenade inte alls omkring som den galna svarta hästen han kan vara ibland..! Och även fast jag inte alltid fick igenom förhållningarna och blev lite dragande ibland så lyssnade han väldigt bra och koncentrarade sig på mig nästan hela tiden fast man kände att han gärna skulle vilja ta ett eller två varv i full galopp.. Men han höll sig i skinnet, kul! Arnold tror att det är lugnet före stormen, jag tror att han har fel. Detta ska bli början på en ny och bra vana! Vem som har fel får vi se på nästa träning... =D

Idag har jag varit upp till stallet på morgonen och fixade allt till Nenneman. Vi ska nämligen ha vin och smörgåstårta kväll på jobbet eftersom det är en som slutar, så det blir vila för herrn i svart.

Imorgon får han ta en lite lugnare tur + att jag ska hoppa James lite innan tävlingen på Lördag.

Ha det bra allesammans!

/ Virrhönan herself

Kommentera här: