Galet glad häst

Hej hej!

Idag har det varit en lång dag och jag känner mig väldigt nöjd över att jag varit så effektiv...har hunnit fixa hemma, hämta torvmix, åka till tippen och rida två hästar. Ibland är det faktiskt ganska skönt när saker går i ett, särskilt när man är klar för då känner man att man verkligen förtjänar att lägga sig i soffan och slappa, hihi!

Nenneman red jag ut en sväng idag igen. Målet var att han skulle få springa av sig lite så jag styrde kosan över granplanteringen (efter att säkra uppgifter sagt att det är ridbart där nu..) och ut på småvägarna runt prästgården som tinat upp riktigt bra! Nenne var riktigt pigg idag men ändå superfin och även fast han var lite tittig skötte han sig utmärkt och man märkte verkligen att han var glad över att få komma ut en längre tur! Det blev mycket trav och några galoppera hann vi också med. En riktigt skön tur med andra ord! =D

Sen åkte jag ner till ridskolan och skulle rida Anettes häst James. Jag ska ju tydligen hoppa honom nu på lördag i division 2, så vi tyckte att det var bäst att jag fick rida in mig lite på honom. Jag har ju ridit honom litegrann för några år sedan och han har verkligen förändrats till en helt annan häst. Nu har han blivit mycket trevligare att rida och känns mycket positivare till arbete, kul! Eventuellt kommer jag att hoppträna med honom på Onsdag, mest för att han ska få träna på att åka iväg och för att han ska få se lite andra typer av hinder. Dressyrhästen måste ju få träna på att komma ut och hoppa lite.. =p Sen kan det ju alltid vara bra för mig att få känna på hur han är att hoppa bana på..

Vet inte riktigt hur planen ser ut för Nenneman imorgon, men om banan är okej så rider jag nog lite där. Men risken finns väl att den fortfarande är frusen eftersom jag ska släppa ut hästarna och kommer att rida på morgonen. Men den som lever får se vad som händer då!

Kram 

Kommentera här: