Onsdag

Idag kan man säga att det sket sig lite i det blå skåpet igen.. det blev inte direkt som planerat men det gick ju ganska bra ändå!

Idag hade jag ju tänkt åka till ridhuset igen, men kände redan tidigare på dagen att det skulle vara skönt att komma hem lite tidigare. Så när Sara skickade ett sms att hon inte skulle åka så bestämde jag mig för att rida lite på ridbanan så gott det gick.
Det var lite halt och ojämnt bitvis men det gick bra att skritta och även trava litegrann. Så jag passade på att göra det som Nenne inte var så bra på igår, nämligen övergångar och att han inte skulle gå emot bettet när jag bromsade. Så jag passade på att göra tusentals skritt-trav övergångar och lite gymnastik/lösgörande övningar. Till en början ville han såklart gå emot bettet så fort jag tog i honom, men jag var envis och efter ett tag blev det mycket bättre!
Efter ca 30 min tyckte jag att det började bli lite väl kallt så då gav vi upp för idag och gick in igen. Nenne hade då blivit alldeles isig i pannluggen och "morrhåren" så han tyckte nog att det var skönt att komma in också..hehe.

Ska försöka ta med mig kameran någon dag igen, det börjar bli lite dåligt med bilder att lägga ut här..men jag är ju nästan alltid i stallet när det är mörkt som i mörkaste natten och det är inte så kul att ta bilder då.

Ni får hålla till godo med en gammal (men ändå inte så gammal) rackare så länge!

 

Kram!

Kommentera här: