Det där med bilder..

Nää det gick inte så jättebra detdär med bilderna idag, jag får ta nya tag med fotograferandet imorgon..!

Det var iallafall trevligt att rida ut en tur med ligan, även fast jag kände mig lite som en hönsmamma och var lite smått nervös ifall det verkligen skulle gå bra när alla satt på hästar de inte känner så bra, hehe. Men det gick så fint så och alla hästar och människor skötte sig bra! =D

Efter ridturen så åkte jag och Ina tog en tur till Infra City och gick på Hööks och Horze. Ina var på jakt efter en hjälm och jag skulle kolla på ett par skor till mina nyinköpta chaps. Tyvärr så blev det varken hjälm eller skor för våran del men jag köpte iallafall ett par nya handskar, nya sporremmar och sporrskydd. Lite braha saker med andra ord!

Och så skulle jag ju rapportera om gårdagens ridning...
Åkte ner med målet att försöka fortsätta där jag slutade förra passet. Tyvärr var det ju ganska många i ridhuset igår igen, så planen fick ändras lite men det var inte fullt så mycket folk så man slapp iaf sicksacka sig fram.
Nenne var väldigt fin (känns som det börjar bli en vana att skriva så, hoppas att det håller i sig ett bra tag!) och efter lite om och men så fattade han förvänd galopp i båda varven, och det var tom. bra fattningar! Duktiga hästen!!

Jag fick även ta en provtur på Jills stora Pelle, vet inte exakt hur stor han är men runt 1,80 och jag kan härmed meddela att han är precis lika stor att rida som han ser ut (särskilt när man inte vet vart alla knapparna sitter på slagskeppet, hihi)! 
Idag har jag träningsvärk kan jag säga..men han var roligt att rida och stundtals kändes det faktiskt ganska bra! 
Redan idag när jag red så märkte jag att jag hittat lite knappar och jag slapp ta i lika mycket som igår, kanske för att han hade lite mer framåtbjudning i skogen också..

Här är en av de få bilderna jag lyckades ta idag, en trevlig tur i skogen


Och rallydrottningen Ina i sin Peugot..jag vet inte riktigt vad det ansiktsuttrycket betyder, men jag hoppas att hon var glad!
Jag tar en lite bild så hon inte blir så arg på mig.. =D


Kram

Kommentarer:

1 Ina:

skriven

Haha va dryg jag ser ut. Inte konstigt att hon vi beställde av blev smått irriterad om man såg ut sådär ;)

2 Veronica:

skriven

Har Ina börjat med sin ridkarriär igen?!?

3 Angelica:

skriven

Haha vi får hoppas att vi inte såg ut sådär när vi beställde..jag tycker vi va trevliga!



Javisst Ina tar upp sin ridkarriär med jämna mellanrum.. =D

Kommentera här: