Hej Åsa!

Har idag fått veta att jag har fått en till läsare, så nu är jag uppe i kanske 3 (?)st..Jag säger iaf Hej Åsa!!

Jaha och nu var flytten gjord och nästan alla saker på plats också! Det var mycket bärande och fixande igår, hade först utsläpp i gamla stallet och fixade klart det sista där. Sen hem för frukost och iväg till Ekeby för att hämta hö.
När jag väl kom till Kundby för att lassa ut höt så var det såklart smockat med bilar och transporter (gott om plats är det ont om på den stallplanen kan man lungt konstatera) så jag fick väl vänta i ca 1.5 timme innan jag kunde göra det jag skulle. På den tiden hann jag också köra fast med hela ekipaget så Sara med 4-hjulsdriften fick rädda oss, hehe! Jag vill också ha en 4-hjulsdriven bil, blir till att spara till nästa vinter!! 
Sen var det alla grejernas tur att flyttas och sist med inte minst så rullade Nenne in på stallplanen vid 5 tiden. Han verkade trivas fint i det nya stallet. Det är så himla skönt att han tar det piano med att flytta till nya stall!
Om ni vill kika vart Nenne bor nu så kan ni titta in på Saras hemsida www.saragronvall.se .

Idag blev det en morgontur till stallet för att rida ut en tur med nästan hela gänget, blev en halvgalen med ack så kul tur!
Sen släppte vi ihop Nenne med hans nya vänner. Det gick väldigt bra och Nenne har nu två nya anhängare; 2,5- års hingstarna Tom och Robban (tror jag dem heter..), som tyckte att Nenne var väldigt intressant och snäll som han är så finner han sig i det mesta även fast dem är lite jobbiga.. 

Det kommer nog bli väldigt bra i Kundby och jag kommer att backa med transport som en kung om några månader!!

Nu blir det till att städa och baka lite bröd tror jag och sen ska jag ju hämta mitt täckesskåp som inte fick plats i transporten igår..Jag kanske ska leta efter sladden till kameran så jag kan lägga upp lite nya bilder också =)

over and out! Kram


  

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Hej på dej själv :)

Tänkte om vi (läs du och jag)skulle försöka ta oss ner till ridhuset nästa helg och rida lite bommar o småhinder:)Vad tror du om det? Kram

2 Angelica:

skriven

Det tror jag blir alldeles kalas! =)

Kommentera här: